lørdag den 3. november 2007

Fornyelse og innovation handler da om at lege godt sammen - også i politik...

Lars Kolind (NA) lægger sig ud med hele Christiansborg. Han mener, at næsten samtlige partier hænger fast i 100 år gamle ideologier, da hans forslag om 40 pct. i skat på Fyn bliver mødt af hård modstand.


Connie Hedegaard (K) har aldrig hørt noget lignende, og Dansk Folkepartis gruppeformand, Kristian Thulesen Dahl kalder det for »det hidtil mest tåbelige forslag i denne valgkamp.«

Hedegaard: Ikke en leg
»Jeg ved ikke, om jeg nogensinde har hørt om et forslag, der mindede om dette. Politik er ikke noget, som vi leger. Derfor skal man passe på, da politik ikke er som at lede en virksomhed. Det er ikke kunder, men borgere, og det er en helt anden form for et sammenspil,« siger Connie Hedegaard.

Hvem skal betale?
Skatteminister Kristian Jensen (V) mener, at et sådant eksperiment ville lade det resterende Danmark hænge på en urimelig regning.
"Jeg vil glæde mig over, at Lars Kolind og Ny Alliance bidrager med nye ideer. Jeg synes, at han skal have ros for sin nytænkning, men jeg har ikke lyst til at bakke op om sådan en forskelsbehandling af naboer, som han lægger op til. Jeg ville have svært ved at forklare folk i Korsør, at de skal betale for dem i Nyborg, eller for folk i Fredericia, at de skal betale for borgerne i Middelfart," siger han.
Han mener, at der ikke er behov for eksperimenter, hvis det rigtige forslag kommer på bordet.
"Hvis man har et skatteforslag, der løber rundt, så synes jeg, at vi skal "eksperimentere" med det i hele Danmark," siger Kristian Jensen.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Er det ikke morsomt at høre kommentarerne? Sådan reagerer danske politikere altså på nytænkning. Hvis Fyn nu løber fra resten af Danmark skulle vi måske overveje at springe forsøget over og gå direkte til Ny Alliances forslag: 40% skat i hele Danmark!
Se mere på www.kolindkuren.dk.
Lars Kolind

Anders Hjort sagde ...

Kære Lars,

Jeg har læst din bog og den er berigende og kan bruges i alle livets dimensioner.

Og jo du har ganske ret...

Det er morsomt at se hvor fastlåste politikkere er i deres mønstre - det glæder mig dog at den unge "venstreløve" har et åbent sind... :-)

God vind herfra, og bliv endelig ved med at udfordre...