søndag den 4. november 2007

En iværksætter i verdensklasse...

Jeg startede min erhvervskarriere hos FOSS i Hillerød.


Det blev for alvor et tigerspring for mig og min karriere.

Først i produktionsplanlægning, så i IT-afdelingen for at slutte i som controller i koncernens Group Control funktion.

Som 20 årig og 6 år frem sad jeg i bestyrelsen som medarbejderrepræsentant i virksomheden




En læreplads på første række i en global virksomhed, opstartet og drevet af en iværksætter i verdensklasse:



Nils Foss

  • Brugerdrevet innovation i øjenhøjde - udvikling af produkter i samarbejde med kunderne var allerede igang hos FOSS i starten af 80'erne.

  • Management by walking around

  • Respekt for individet

  • Selvstyrende arbejdsgrupper og teamwork

  • En udpræget grad af mål- og omkostningsbevidsthed
  • og ikke mindst en god portion humor blandt alvor og rationaler.
FOSS er fortsat den dag i dag en fantastisk virsomhed, og værdierne går nu i arv til den nye generation Peter Foss, med den fornyelse som det naturligt medfører.

Jeg var næsten 10 år i virksomheden, og er i dag dybt taknemmelig for at have fået muligheden for at starte min læring og udvikling her.

TAK!

Ingen kommentarer: